Nógrádiak Nasser Al-Attiyah előtt a Nemzetközi Kuvait Rally céljában.

Ozsvárt Henrik Gyufát és  Ozsvárt Ádám kis Gyufát sokan ismerhetik a salgótarjáni külső pályaudvaron, vagy éppen a Dolná Strehován rendezett versenyekről.Henriknek már többször, de idén Ádámnak is lehetősége volt indulnia a Nemzetközi Kuvait Rally-n előfutóként.

Ádámot kértem meg arra, hogy mesélje el milyen volt a Közel-Kelet Rally Bajnokság (MERC) egyik futamán navigálni.

Hogyan sikerült kijutni erre a kuvaiti versenyre?
Bátyám kint él és az előző években már volt előfutó ezen a versenyen, aztán most sikerült elintézni hogy navigálhassak neki.

Mennyi felkészüléssel járt a verseny számodra?
Számomra sok felkészültség kellett, mind lelkileg, mind gyakorlatilag. Soha nem voltam még sivatagban, nemhogy versenyezni benne. Nagyon izgultam hogy milyen lesz. Hallottam már báttyámtól hogy nehéz tájékozódani, de a pályabejáráson szembesültem vele, hogy nemhogy nehéz hanem lehetetlen.
Nem tudsz viszonyítani semmihez nem igazán vannak tereptárgyak ahol puha a homok ott látod a nyomokat de volt olyan része a versenynek ahol kemény homok volt amin az autók nem hagytak nyomot. Nem látod az ugratókat csak akkor veszed észre mikor már eldobott.
Nehéz dolgom volt azért is mert, nem sokat beszélek angolul és ott a rendezők arab akcentussal beszélték, tehát a felét sem értettem amit mondtak.
Egész hét nagy rohanás volt, roadbook felvétel és különböző meetingek.

Kicsit a Párizs – Dakar Rallye-hoz lehetne hasonlítani ezt a versenyt?
Az igazából tereprally, ahol az elenörző ponthoz akár toronyiránt is mehetsz, de itt 15-15m volt a megengedett hogy elhagyd az általuk kijelölt pályát, meg itt nem voltak több 10 méteres homokdűnék.

A versenytávról mesélnél kicsit?
Az első nap volt egy 4.75km-es prológ aztán a másik két napon volt összesen 230km gyorsasági szakasz, 109km pénteken és 121km szombaton + az etapok.

Melyik volt a leghosszabb gyorsaságiszakasz?
A leghosszabb az 22,2km volt.

Közben magával ragadott a téma, ezért elkezdtem videókat böngészni a múlt heti versenyről. Ha jól látom a prológon és az etapokon kívül nem is láttatok aszfaltot?
Egyik gyorson volt kb 1km aszfaltnak mondható rész.

Mesélnél milyen autóval indultatok, és hány induló volt, milyen összetételű mezőny? Milyen autókkal versenyeztek…
Mi Toyota FJ Cruiserel mentünk, kb 50-60 induló volt a versenyen. Kicsit beleszólt a Ciprus Rally, a csehek is éppen ideértek egy R5 Fábiával, szegények dobtak is egy nagy tetőt, de végül másodikok lettek. Sok Micu EVO volt, Subaruk és R2-es autók. (a versenyt Nasser Al-Attiyah nyerte.)
Hihetetlen érzés volt Nasserék előtt menni, és egyben izgultam is miatta. Mégiscsak többszörös Dakar győztes, de nagyon-nagyon rendesek voltak. Minden gyorsasági előtt odajöttek, sok szerencsét kívántak, és adtak egy pacsit! Hihetetlen érzés volt, és az is amikor a végén odajött gratulálni, és mondta hogy nagyon jót mentünk!

További terveid? Bal oldalon marad a Lada és a szlovák versenyek, jobb oldalon pedig Kuwait?
Egyenlőre így van, sőt szlovákiában sem szoktam időre autózni csak saját szórakozásra, megyünk ahogy kiadja…
Megpróbálunk jövőre is menni Ki, de sajnos ez még a jövő titka hogy mi lesz.

Köszi hogy megosztottad velem/velünk elmenyeid, további sok sikert kívánok.

A sztori nem lehet kerek a testvér és pilóta beszámolója nélkül, ezért megpróbálom megszólaltani a közeljövőben Henriket is.

A cikk további képei:

 

Written by