Cyclekart és Mátra Trophy beszámoló

Május 25-én rendezték a II. Cyclekart bemutató versenyét Salgótarján belvárosában. A gokart motoros veterán versenyautó replikák először az időmérő futamokat, majd a futamokat teljesítették a Pécskő, és az Arany János utca közötti lezárt szakaszon. Idén a Kisfőtér is a pálya része lett, így hosszabb volt az, mint a tavalyi rendezvényen. A futamok mellett több bemutatót is láthatott a nézőközönség.

Fél három környékén érkezett a Mátra Trophy mezőnye, akiknek a kijelölt pálya végén, történetesen a Kisfőtéren volt az 1/100-as szakasz, ahol 143 métert kellett teljesíteni a megadott 35mp-es idővel.

 Révész Zoltán – Révész Bálint az SS8-on Salgótarján belvárosában

Na, de ne rohanjuk ennyire előre… A Mátra Trophy, a Millers Oils Classic Kupa második állomása volt.

A futam a hatvani Sportcsarnok parkolójából indult szombaton 10 órakor, amelyre nagyjából 50 autó jelent meg. A mezőnyben mindenki megtalálhatta a maga kedvére valót, hiszen ugyanúgy képviseltették magukat a túrán a szocialista ipar remekei, mint a Kispolski, Lada, Skoda, vagy az eddig csak tv-ben, vagy esetleg magazinokban csodált 2+2 üléses Ferrari is.

A rendezvényt Hatvan polgármestere Horváth Richárd köszöntője nyitotta, és az első párosokat ő is rajtoltatta el.

Molnár Mátét rajtoltatja Hatvan polgármestere Horváth Richárd

A mezőnyre ezen a napon nyolc darab 1/100-as szakasz várt. Ezeket kellett a megadott időre pontosan teljesíteniük a vállalkozó szellemű veterán és youngtimer autósoknak, hogy a nap végén, a futamot legkevesebb hibaponttal abszolválók átvehessék a díjkiosztón megérdemelt trófeákat.

Az autósok először Heréd felé vették az irányt, itt a Vörösmarty téren volt a kijelölt pályaszakasz, majd ezután Petőfibányán, a Lakótelepen kellett a stoppert indítaniuk. Innen egy pecsétet kellett begyűjteni Petőfibánya után, a hatalmas bányakotró gépnél.

Csécse érintésével jutottak el Jobbágyiba, ahol a Regy Metál parkolóban volt a következő megmérettetés. Ezután Pásztó következett, itt a Strand melletti játszótér parkolójában volt a mért szakasz.

Innen indult a csapat Galyatetőre, a nagyparkolóba, ahol 40 percnyi szusszanás várt rájuk. A Mátra megmászása után, az ereszkedés következett, ám előtte még várt rögtön egy lejtős szakasz az autósokra Mátraszentlászlón, amelyet gurulva kellett teljesíteniük.

Pihenőpont Galyatetőn

Tarra megérkezve egy nehezített szakasz várta az idővadászokat, hiszen itt egy szakasz ketté volt bontva, és összesen 2-2mp-et alatt kellett őket teljesíteniük.

Sámsonháza után újabb pecsételési pont következett, majd Lucfalván a buszfordulóban volt az utolsó előtti 1/100-as szakasz, amely után megérkeztek a már a cikk elején említett salgótarjáni belvárosba.

A Mátra Trophy abszolút győztese a Édes Levente – Dr. Fejes Tünde páros lett BMW Z4-ükkel, 161 hibaponttal.

Az OT1 kategóriát az az 1981 előtti veteránautók között az Ungvár Tibor – Ungvárné Héder Éva páros lett a legjobb egy Ford Mustang Fastback-el 270 hibaponttal, a Hajdú Miklós Kollár Judit – Fiat 124 spider (293p), és a Balog Zoltán – Havasi Lídia – Alfa GTV 2000 (372p) hármasok előtt.

OT2-ben (1982 után) Szerencsés Árpád nyert, Virág Ádámmal a jobbján egy Volvo 960-al, 236 hibaponttal. Második Mátics Zoltán lett, fia Ambrus navigálásával, Porschejukkal 280 hibaponttal, még a harmadik helyet Vu Viet Tian szerezte meg Varga Zsomborral az oldalán egy Mercedes 124 CE-vel.

A Youngtimereknél az Édes Levente – Dr. Fejes Tünde páros diadalmaskodott BMW Z4-ükkel, 161 hibaponttal. Második helyezett Csiernyik László lett, Csiernyik-Rácz Lillával az oldalán, egy Porsche Boxster-rel. Harmadik helyre a Váradi Ferenc Bence – Váradi Ferenc – Fiat Abarth 595 hármas érkezett.

A Veterán Autó Klub versenyét Szerencsés Árpád nyert, Virág Ádámmal a jobbján egy Volvo 960-al, 236 hibaponttal.

Az Alfások között Balogh Zoltán – Havasi Lídia kettős lett a legjobb a GTV 2000-el.

A Porschology kupában a Porsche Boxsteres Csiernik Lásuzló – Csiernik – Rácz Lilla páros hozta el az első helyet!

A salgótarjáni születésű Faragó Gábor Bubu a Youngtimer 10. , Veterán Autó Klub 6. helyén végzett, egy Subaruval, oldalán Száger Eszterrel.

Gratulálunk mindenkinek!

Köszönjük Csonka Dénesnek és csapatának, valamint az Oldtimer Rally Trophy csapatának, hogy elhozták ezt a két nagyszerű mezőnyt Salgótarján belvárosába. Reméljük a jövőben is láthatunk majd a megyeszékhelyen ilyen autócsodákat. 

A Millers Oils Classic Kupa következő állomása a Dunakanyar Trophy lesz június 22-én, amelyről itt találhattok infókat.

 

Author: rally24.hu