Ripka Attila: Orfűi élmények a jobb oldalról.

Ripka Attila idén a Historic mezőnyében navigál Pesti Tamásnak egy kocka Suzuki Swift GTi-ben. 2021-es első versenyüket az Orfű Rally-t sikeresen teljesítették a kategória 4. helyén.

Először is hogyan kerélültél kapcsolatba a Rallyval?

Édesapám sokat vitt ki Salgó és Budapest Rallykra. Ezeken a versenyeken fertőződtem meg, és ekkor keztdem el álmodozni azon, hogy egyszer talán Én is a Rally mezőny tagja tudok lenni.

Hogy jött, hogy Te navigálni fogsz? Hogy jött az idei Orfű Rally?

Gyerekkoromban (kb 13éves koromtól) tesómmal Ripka Gáborral szerelgettük, építgettük a Trabikat, és mellé tudtam beülni a J1-be, ami nagyon megtetszett. Utána sikerült szereznünk egy Zsigulit, és maradtam a J1-ben. Aztán volt egy kis szünet (leginkább anyagi okok miatt). Jópár év múlva úgy gondoltam, hogy ismét szeretnék versenyezni, és találtam egy csapatot. 1-2 évig ismét diktáltam az itinert két BMW-s versenyző társnak. Utána szigorítottak a Rally szabályokon, én is elkezdtem dolgozni, és így kicsit távolabb kerültem a versenyzéstől. Majd a tavalyi évben úgy döntöttem, hogy megpróbálok keresni egy társat a 2021-es szezonra. Sikerült is Pesti Tamás személyében megtalálnom az ideális személyt aki 22év után tért vissza a Rally mezőnyébe Historic kategóriába. Mivel én kint dolgozom így Tomival másfél hónapig „távkapcsolatban” voltunk? Így kellett mindent elintéznünk és összehoznunk, hogy működjön a dolog. Verseny előtt egy héttel érkeztem haza, ennyi időnk volt egymást megszokni. Sajnos keveset tudtunk gyakorolni (szinte semmit), de így is az első pillanattól megtaláltuk a közös hangot.? Az Orfű Rally pedig úgy jött, hogy elhalasztották a Salgó Rally-t, és ez volt a szezonnyitó futam a Historicnak.

Hogyan élted meg a szezonnyitó versenyt?

A verseny előtti éjszaka az izgalom miatt én is és pilótám Tamás is végigszenvedtük, szinte nulla alvással mentünk a vasárnapi rajthoz. Ennek ellenére nagyon-nagyon jól éreztük magunkat. Úgy indultunk el az első gyorson, hogy valahogy teljesítsük a 9 gyorsasági szakaszt, mindegy hogy milyen eredmény lesz a végén. Úgy gondoltuk. hogy teljesen rendben az autó, majd az első gyorsasági után megálltunk az etapon egy kis pihenésre, majd mikor folytattuk volna az etapot nem indult az autó. Azt gondoltuk hogy itt a vége. Aztán mégis erőre kapott és beindult. de az alapjáratunk az egész versenyen ingadozott 2500-3000 között. Majd erre fel, elkezdett kopogni a bal eleje és a jobb hátulja, és még a gázbovden is szórakozott egész nap. Ennek ellenére élveztük a gyorsokat. Nekem mint Navigátornak is újak voltak a dolgok mint pl.: Menetlevél írása amit a vírus helyzet miatt nekem kellett végigvezetni. Köszönet a sportbíróknak akik sokat segítettek. Sikerült egy elég „biztonsági” itinert” írnunk Tamással amit úgy gondolom sikerült elég jól visszadiktálnom.?

Mesélnél az idei tervekről?

Az idei terveink minimum 3-4 versenyt teljesíteni „karcmentesen” .? Mivel kint dolgozom úgy kell alakítani a szabimat, hogy beleférjen. Az idei év arról fog szólni hogy Tamás is visszarázódjon, és hogy még jobban összeszokjunk. Mivel „konyha”pénzből versenyzünk próbálunk minden tőlünk telhetőt megtenni. Szeretnénk Salgóra felkészíteni az autót, hogy problémamentesen végigmenjünk. Mégegyszer szeretném meg köszönni Pesti Tominak hogy egymásra találtunk, és remélem hogy több évet is el tudunk tölteni egymás mellett az autóban.? Szeretnénk meg köszönni „KARI-nak” a szakosztály vezetőnknek, hogy egy ilyen jó csapat tagjai lehetünk.

Mi is köszönjük a riportot, és sok sikert kívánunk!

 

 

Author: rally24.hu