Tóth – Ripka és a Lada VFTS – Salgó előtt mondták!

Tóth Ottó neve ismerősen csenghet a rallye, és a Lada VFTS kedvelők körében. Idén összeültek a mátranováki származású Ripka Attilávalhogy riogassák az ellenfeleket, az ORC, P12-es kategóriájában. Őket kérdeztem a Salgó Rallye előtt…

 

Hogyan talált egymásra a páros ?

 

Ripka A. : 
2022-ben a boldogkőváraljai gyors etapján pillantottuk meg egymást, romantikusan egy hídon… Na jó inkább drámai volt a szituáció, mivel Ottóék kiestek egy technikai hiba miatt.
Viccet félretéve, ha jól emlékszem egy évvel ezelőtt láttam Ottó hirdetését 2022-ben, hogy navigátort keres a Mecsek Rallyra. Mivel én is külföldön élek, így nekem a Mecsek Rally nem volt alkalmas, de amikor otthon voltam a Kazincbarcika Rally időpontjában, ráírtam az Ottóra, hogy esetleg legurulhatnánk azon a versenyen. Végül nem sikerült menni ezen a versenyen, mert mind a ketten korlátozva voltunk a külföldi életvitelünk miatt. Ettől függetlenül folyamatosan kommunikálunk, és lassan elkezdtük körvonalazni a jövőt, és az esetleges közös munkát a 2023- as szezonra.

 

Tóth O.:
Tulajdonképpen, Atesz teljesen hibátlanul elmondta, hogyan is akadtunk egymásba. Mivel Atesz is nagyon motivált, és céltudatos hamar megtaláltuk a közös hangot, a tervezés és a felkészülési szakaszban.
Igaz, még autón kívül, de azt gondolom ez jó előjel, és ez folytatódni fog majd hármasban is, amikor a versenyautó is a színre lép.

 

 

Miért pont ORC, P12?

 

Tóth O. : A kategória nem volt kérdés, mert az autónk 1.6-os tehát, ez adott volt. Sajnos mi nem tudtunk indulni az első versenyen, mint pár kategóriatárs, de reméljük, hogy sokan leszünk.

 

Ottó, nem ma indultál először versenyen, mondanál néhány mondatot a versenyzői pályafutásodról?

 

2014-ben kezdtem a versenyzést, és a Historic kategóriában nevelkedtem, Zsírpapa és Kiscsatári Imre segítségével.
Azt említenem sem kell, hogy Erdélyi Lászlótól, akivel több mint hét éven át mentünk, sokat tanultam, hiszen minden előzetes tapasztalat nélkül mélyvíz volt a Historic kategória.
Sajnos a külföldi életem miatt, az első 4 évében összesen mentünk 12, vagy 13 versenyt, ami nagyon kevésnek mondható, de ennek is nagyon örültünk.

 

 

2018-ban sikerült megnyerni a kategóriát, illetve az abszolút bajnoki címet is sikerült megszerezni.

 

2019-ben már ORC,P13-ban álltunk rajthoz, ahol majdnem sikerült kategóriát nyerni Erdélyi Lászlóval, de végül a második helyért járó ezüstöt hoztuk el az év végén. Természetesen így is felettébb örültünk, hiszen  az 1.6-os motorral szerelt VFTS-sel küzdöttünk a 2 literes kategória társak ellen.

 

Mit tud 2023-ban a kék VFTS?

 

Tóth O.:  Érdekes a kérdés, azaz itt én nem tudok nagy extrákat, vagy fejlesztéseket bejelenteni. A Bajor Zoli bàcsi elképesztő szakember, aki fantasztikus motort épített nekem. A motor nagyon erős, kapott egy DTA motor vezérlést, de maradt a motor Weberes. Innen is hatalamas köszönet neki a profi munkáért.

 

 

2022-ben még nem igazán tudtunk rendesen csatázni vele, de talán 2023 -ra teljesen kilakoltattuk a technika ördögét a VFTS-ből.
A kocsi tulajdonképpen hibrid. Itt arra gondolok, hogy még mindig nagyon sok Historicos elemet tartalmaz. A teljesség igénye nélkül, mint például bowdenes kézifék, dobfék, gyári kormánymű, tehát relatíve elég küzdős, de én így szeretem ezt az autót.

 

Nem is fogom felvértezni más extrákkal, mivel támogatók hiányában Attilával rakjuk össze a teljes matekot, ami így is brutál nehéz, de nagyon szeretjük ezt a sportot…

 

Hogyan készültök a Salgóra, és mivel lennétek elégedettek a szombati célban?

 

Tóth O.
 : Tulajdonképpen erőn felül két különböző országból intézzük mindent az Attilával. Ezt nem tudom elmondani, hogy mennyi idő, energia és áldozat mindkettőnk részéről. Még most sem hisszük el, hogy egyáltalán ott leszünk a Salgón. Tulajdonképpen tegnap vizsgaztunk, de lassan minden a helyére kerül a versenyre, és már alig várjuk, hogy felvegyük a versenyoverált.

 

Ripka A. :  Az elmúlt három évben pár versenyen mentem, és ha jól tudom az Ottó is csak kétszer, vagy háromszor állt rajthoz, így az összeszokás fázisban egy jó hangulatú tiszta versenyt szeretnénk, egy karcmentes autóval a célban. Minden, ami ezen túl adatik, az gyémánt lesz.

 

Mik az idei közös terveitek?

 

Ripka A. : A Salgó után a Mecsek is tervben van, és nyitottak vagyunk a folytatásr,a vagy esetlegesen egy külföldi futamra, mivel nem szeretnénk a VFTS-t murvára vinni, úgyhogy a jövő még relatíve nyitott.

 

Kik segítik a versenyzéseteket?

 

Tóth. O. :  Mindenképp meg kell említenem a baráti segitségeket: Labancz Krisztiánnak, a Rally Feeling csapatának, aki követ és segít minket a kezdetektől, Karsai Zsoltinak, aki a Szilveszter Rallyn is segített gumival, Mohácsi Ádamnak, Kiss Robinak, Markovics Gyurinak,  ifj Dornai Tibornak és Papp Lajos barátomnak.

 

Ripka A. : A részemről barátnőm teljes mértékben támogat és segít ahol tud a szeretett sportágamban a családdal együtt, ami nagyon fontos illetve a tesómmal futó cégünk a Pneujoe Kft. is.

 

Köszönjük, és sok sikert kívánunk, nemcsak a Salgóhoz, hanem a többi versenyhez is! 
Author: rally24.hu